Introducere în cultura și civilizației Indiei

Articol 1: CUM SE SĂRBĂTOREȘTE VALENTINE’S DAY ÎN INDIA

Este un joc al iubirii foarte drăguț care începe cu o săptămână înainte și culminează cu ziua de 14 în care se sărbătorește în toată lumea

În prima zi se oferă trandafiri, unul sau buchete mari prin care partenerul își arată întenția

A doua zi este cea a propunerilor – de a fi iubiți, soți etc

În a treia zi începe curtarea propriu-zisă, oferindu-se ciocolată

În a patra zi se oferă în dar un ursuleț de pluș, ca dovadă a iubirii

În a cincia zi se fac promisiuni că nu se vor despărți niciodată

În a șasea zi se oferă prima îmbrățișare

În a șaptea zi se sărută

Și în a 8-a e 14 Februarie și sărbătoresc Ziua îndrăgostiților

E un joc foarte drăguț pe care tinerii îl respectă oferindu-și daruri și trimițându-și felicitări, comercianții sunt foarte inventivi, însă mulți adulți care țin la tradiție sunt împotrivă și protestează

Semida David

 

Articol 2: MISTER ȘI PASIUNE ÎN IUBIREA INDIANĂ – ep. 1 – Akbar și Harkha Bai.

India a avut oameni valoroși care au transmis mesajul iubirii, atât pentru poporul lor cât și pentru întreaga umanitate. . Unul dintre aceștia a fost Akbar, care a fost un maestru înălțat și care a urmărit să unească toate teritoriile Indiei și toate religiile sub semnul iubirii. A avut multe soții, majoritatea fiind casătorii politice, urmărind să mai atașeze un teritoriu marelui imperiu folosind calea iubirii. A avut soții din mai multe religii, inclusiv creștină, chiar dacă el era musulman.

Una dintre ele, a fost Harkha Bai, hindusă, care nu a renunțat la religia ei determinându-l pe Akbar ca prin metode diplomatice să unească sub semnul iubirii, poate pentru prima dată, musulmanii și hindușii. Nunta a cuprins două ritualuri, unul hindus și unul musulman.

Articol 3: MISTER ȘI PASIUNE ÎN IUBIREA INDIANĂ – ep. 2 – Akbar , Maestru Înălțat

Maestrii Inaltati sunt fiinte spirituale iluminate care:

-au avut cel putin o existenta terestra

-de-a lungul mai multor vieti s-au straduit sa isi indeplineasca misiunea si ratiunea de a fi(planul divin), prin aceasta inaltandu-se la sursa lor divina si reunindu-se cu Spiritul

-desi odata au avut corpuri fizice ca si cele ale noastre, acum locuiesc in planurile energetice superioare, avand corpuri de lumina

-au ales sa ramana conectati cu sufletele din planul terestru pentru a le indruma. Ei sunt profesorii omenirii,sfatuind pe toti aceia care se afla pe o cale spirituala si a caror dorinta este de a se reuni cu constiinta Divina

Unii dintre acesti Maestri Inaltati au lacasuri spirituale in planurile energetice superioare, in care putem calatori in corpurile noastre eterice in timpul somnului sau al meditatiei.

De-a lugul veacurilor ii regasim in fiecare religie ca si promotori ai educatiei, artei si stiintelor.

In diverse materiale tip channel, organizatia se regaseste si sub denumirea de Loja Alba, Fratia Luminii, Fratia.

Chohanii celor 7 Raze

Chohan este un termen care semnifica lord sau master. Este un titlu de respect si onoare. Acesti sapte chohani sau lorzi ai razelor s-au specializat in a ingloba calitatile razei respective de-a lungul multiplelor existente terestre, iar acum ne invata si pe noi cum sa educam aspectele ale personalitaii care tin de acea raza

Desi fiecare dintre noi avem o atractie naturala catre una sau doua raze, ideal ar fi sa atingem un anumit nivel de evolutie la toate cele sapte raze, pentru a incepe procesul de ascensiune.

Cei sapte chohani si razele aferente:

-El Morya , prima raza, cea a Vointei Divine, a puterii si a credintei;

– Lanto, raza a doua, a iluminarii, intelepciunii si intelegerii;

-Paul Venetianul, raza a treia a compasiunii si iubirii;

-Serapis Bey, a patra raza, a puritatii;

– Hilarion,raza a cincea, a adevarului, a stiintelor si a vindecarii;

– Nada, raza a sasea, a pacii si a serviciului;

-Saint Germain,raza a saptea , a libertatii, a justitieiei, a alchemiei si a transmutarii

Aceasta structura este condusa de un Maestru Inaltat denumit Maha Chohan

Maestrul El Morya

El Morya este Guvernatorul Razei Intai, raza albastra a puterii, vointei divine si a credintei. El exemplifica de asemenea si celelalte calitati ale razei albastre: leadership, utilizare cu discernamant a cuvantului si a puterii si incredintarea vietii proprii Vointei Divine.

Maestrul isi ajuta toti studentii care doresc sa inglobeze aceste trasaturi, sa detina controlul asupra chakrei gatului si sa primeasca darurile Sfantului Duh, daruri ale intelepciunii cuvintelor si a credintei in Vointa Divina.

De-a lungul istoriei El Morya a fost Abraham, Melchior(unul din cei trei magi de la rasarit care au venit sa il intampine pe Iisus),regele Arthur si Thomas Becket.

Ultima sa incarnare a fost El Morya Khan.In mod paradoxal, exista putina informatie referitoare la aceasta existenta a sa. Se stie ca fost un print Rajput, in clasa Indiana a luptatorilor si a conducatorilor renumiti pentru curajul si onoarea lor. Data nasterii sale nu se stie cu certitudine. In 1898, El Morya s-a inaltat in inima lui Dumnezeu.

El Morya, este cunoscut si sub numele de Master M, care a lucrat impreuna cu prietenul sau Koot Hoomi Lal Singh punand bazele Societatii Teosofice, a carei scop era raspandirea cuvantului Divin. Mesajele lor s-au materializat intr-o serie de scrisori adresate unui grup de discipoli, documente care acum se afla la British Museum in Londra. Dupa inaltarea sa in 1898 el a continuat sa lucreze prin Nicholas si Helena Roerich la inceputul anilor 1900 si mai recent prin intermediul lui Mark si Elizabeth Prophet la inceputul anilor 1950.

Una dintre cele mai importante invataturi ale lui El Morya se refera la Vointa Divina care salasluieste in fiecare dintre noi. El ne explica ca prin alinierea si imbratisarea acesteia fiecare dintre noi se contopeste in mod treptat cu Sinele sau Superior. Intelegand si urmand imboldurile acestuia, ne vom putea indeplinia misiunea noastra in aceasta viata. El Morya impreuna cu celelate fiinte de lumina care guverneaza raza albastra, ne invata ca daca vointa studentului este una cu Voina Divina, acesta va reusi indifferent de circumstante.

Lacasul sau eteric este deasupra Darjeeling, India.

În încarnările sale El Morya a fost:

Melchior – unul dintre cei trei magi

Abraham

Regele Arthur din Camelot

Thomas Becket (Archbishop of Canterbury)

Thomas More

Akbar (Mogul Emperor)

Shams Tabrizi

Abu’l-Fath Jalal ud-din Muhammad Akbar, cunoscut sub numele de Akbar I (IPA: [əkbər], literal „cel mare”, 15 octombrie 1542 [a] – 27 octombrie 1605) [7] [8] și mai târziu Akbar cel Mare (urdu: اکبر اعظم, „Marele cel Mare”), [9] a fost împăratul Mughal de la 1556 până la moartea sa. El a fost al treilea și unul dintre cei mai mari conducători ai dinastiei Mughal în India. Akbar a reușit tatăl său, Humayun, sub regentă, Bairam Khan, care a ajutat tânărul împărat se extindă și să consolideze domeniile Mughal în India. O personalitate puternica si un general de succes, Akbar a lărgit treptat Imperiul Mughal pentru a include aproape toate indian subcontinentul nord de râul Godavari. puterea și influența lui, cu toate acestea, extins asupra întregii țări, din cauza militare Mughal, politice, culturale, si dominatia economica. Pentru a unifica starea vasta Mughal, Akbar a stabilit un sistem centralizat de administrare pe parcursul imperiului său și a adoptat o politică de conciliant conducători cucerite prin căsătorie și diplomație. Pentru a menține pacea și ordinea într-un imperiu religios și cultural divers, el a adoptat politici care l-au câștigat sprijinul subiecților săi non-musulmane. Trecandu obligațiuni tribale și identitatea de stat islamic, Akbar a facut tot posibilul să unească ținuturile îndepărtate ale regatului său prin loialitate, exprimată printr-o cultură Persianised, la el însuși ca un împărat, care a avut statut aproape divin.

Mughal India a dezvoltat o economie puternică și stabilă, ceea ce duce la expansiunea comercială și o mai mare patronaj al culturii. Akbar însuși a fost un patron al artei și culturii. El a fost pasionat de literatură, și a creat o bibliotecă de peste 24.000 de volume scrise în sanscrită, Hindustani, persană, greacă, latină, arabă și Kashmir, cu personal format din mulți oameni de știință, traducători, artiști, caligrafi, scribi, copertare și cititori. oameni sfinți ai lui credințe, mulți poeți, arhitecți și artizani împodobit curtea sa din întreaga lume pentru studiu și discuții. instanțele Akbar la Delhi, Agra si Fatehpur Sikri au devenit centre de arte, litere, și învățare. Perso-islamice cultură a început să fuzioneze și să se amestece cu elemente indiene indigene, precum și o cultură indo-persană distincte caracterizat printr-un stil de arte Mughal, pictură și arhitectură. Deziluzionat cu islamul ortodox și, probabil, în speranța de a aduce unitate religioasă în cadrul imperiului său, Akbar a promulgat Din-i-Ilahi, un crez sincretic derivat de la islam, hinduism, zoroastrismul, și creștinismul. Un cult simplu, monoteistă, tolerant în perspectivă, ea centrată pe Akbar ca profet, pentru care a atras mânia ulema și a musulmanilor ortodocși.

Domnia lui Akbar a influențat în mod semnificativ cursul istoriei indiene. In timpul domniei sale, imperiul Mughal triplat în dimensiune și bogăție. El a creat un sistem militar puternic și a instituit reforme politice și sociale eficiente. Prin eliminarea taxei sectare non-musulmanilor și desemnarea lor în funcții civile și militare mari, el a fost primul domnitor Mughal care a câștigat încrederea și loialitatea poporului indian.

MORMÂNTUL – i-am vizitat mormântul și am fost surprinsă să simt că e în toate lucrurile și ființele de acolo. Pur și simplu spiritul lui e în tot

Articol 4: MISTER ȘI PASIUNE ÎN IUBIREA INDIANĂ – ep. 4

Taj Mahal – un simbol al iubirii pe planeta noastră

O altă poveste de iubire indiana care a rămas peste timp este cea dintre Shah Jahan și soția sa Mumtaz Mahal

în linie directă de împărați mogului, cel carea construit Taj Mahalul este nepotul lui Akbar.

Taj Mahal este un monument în orașul Agra,India. A fost construit de împăratulShah Jahan drept mausoleum pentru soția sa, Mumtaz Mahal. Clădirea a fost construită între 1630 și 1653.

În 1983 Taj Mahal a devenit parte din patrimoniul mondial UNESCO și rămâne și până astăzi printre cele mai vizitate și faimoase monumente din lume.

Descriere

Odinioară capitală a Imperiului Mogul (sec. XVI – XVIII), Agra se află la o oră și jumătate de mers cu trenul expres din New Delhi. Turiști din întreaga lume vizitează zona, dar nu pentru ruinele fortăreței construite de acest imperiu, ci pentru a vedea cu ochii lor Taj Mahal-ul. El este cel mai faimos monument din India, un templu magnific ce amintește lumii de bogata civilizație a unei țări care a fost treptat „înghițită” de industrializare. Taj Mahal-ul este cu adevărat cel mai bine păstrat monument mormânt din lume. Poetul englez Edwin Arnold îl descria ca fiind „nu un monument de arhitectură, ci dragostea unui împărat încrustată în piatră”. Este amplasat pe malul râului Yamuna, care servea ca mijloc de apărare a Fortăreței de la Agra, centru al Imperiului Mogul până la mutarea capitalei la Delhi în 1637.

Taj Mahal-ul a fost construit de al cincilea împărat mogul, Shah Jahan, în memoria celei de-a doua soții Mumtaz Mahal, prințesa persană musulmană. Împărăteasa a murit după nașterea celui de-al 14-lea copil, alături de soțul său, în timpul campaniei de zdrobire a rebeliunilor din Burhanpur. Moartea ei l-a afectat într-atât pe împărat încât părul i-a albit în numai câteva luni. Înainte de ultima suflare Mumtaz l-a rugat pe împărat patru lucruri: să-i construiască un mormânt, să se recăsătorească, sa-și iubească fiii și să-i viziteze mormântul la aniversare. Șahul a pierdut la decesul soției sale nu numai o consoartă, ci și un abil și inteligent sfetnic politic. Așa a jurat împăratul că va construi un edificiu funerar mareț și fără egal în lume.

Construcția Taj Mahal-ului a demarat în 1631 și a durat 22 de ani. Se spune că 20 de mii de oameni ar fi fost trimiși să muncească aici. Materialele erau aduse din întreaga Indie și din alte zone ale Asiei cu ajutorul unei „flote” ce numără 1000 de elefanți. Proiectat de arhitectul iranian Ustad Isa, Taj Mahal-ul a devenit „simbolul dragostei eterne”. Clădirea „răsare” din peisajul roscat, așezată fiind pe o terasă de marmură albă care pune în evidență uriașul dom și cele patru minarete. Ansamblul închide în interior o grădină deosebit de frumoasă cu fântâni arteziene iar aleea principală, care pornește de la intrarea impozantă, este străjuită de arbori ornamentali.

Complexul mai cuprinde în afară de palatul propriu zis și o moschee. Aparent s-ar putea spune că sunt de fapt două moschei, însă una dintre clădiri este construită doar pentru simetrie, întregul complex fiind construit simetric. Înăuntrul domului se află sicriul împărătesei încrustat cu pietre prețioase. Atât de strălucitoare sunt interioarele incât au fost descrise ca fiind „proiectate de uriași și finisate de bijutieri”. Singurul obiect asimetric din interiorul domului este sicriul împăratului care a fost construit alături de cel a reginei, 35 de ani mai târziu. Aceeași marmură este întâlnita și in camera mortuară, care prezintă sculpturi cu modele florale. Cu toate că este un mormânt, este adevărat – deosebit, plutește între cer și pământ cu formele lui simetrice perfecte și cu grădinile din jur reflectându-se în oglinda lacului împrejmuitor. În fața acestor minuni, turiștii rămân realmente gură cască.

Monument al dragostei trainice, Taj Mahal-ul are multe locuri ce se ascund ochilor vizitatorilor grăbiți. Baza rectangulară a clădirii este ea însăși un simbol. Poarta principală se aseamănă unui văl, pe care femeile Indiei îl poartă în noaptea nunții. Binecunoscutele imagini ale Taj-ului nu corespund întru totul legendei, poeziei și romantismului despre care Rabindranath Tagore obișnuia să spună că este „o lacrimă pe obrazul timpului”. Culorile ansamblului se schimbă de la oră la oră și de la anotimp la anotimp așa incât Taj Mahal-ul și mormântul pe care îl găzduiește nu sunt niciodată la fel.

Ca o bijuterie strălucește Taj-ul în lumina lunii, captată de nenumăratele pietre prețioase încrustate în marmură. La răsărit întreg ansamblul pare roz, iar seara alb-galbui. Schimbarea culorilor se spune că este simbolul stării de spirit a femeilor. In vremurile de demult, existau aici uși de argint, iar în interior era amplasat un grilaj de aur masiv și o textura de perle direct pe lespedea funerară. Acestea au fost furate.

Clădirea este situată într-un decor natural și comunică cu exteriorul printr-o poartă înaltă și masivă, care este simbolul clar al intrării în paradis. Aceasta era fabricată din argint masiv și nituită cu cuie de argint, însa, din cauză că era foarte grea, s-a scufundat. A fost înlocuită cu una din alama, mult mai ușoară.

Potrivit legendei, Shah Jahan a intenționat să construiască pentru el însuși un monument similar, dar că acesta ar fi urmat să fie construit din marmură neagră pe malul celălalt al râului Yamuna.

Soarta, însă, i-a fost potrivnică: fiul său, Aurangzeb, s-a autoproclamat rege în anul 1658 și l-a menținut în captivitate în fortul de la Agra timp de nouă ani, sub formă de arest la domiciliu.

Tragedia survine aici: din interiorul fortului, fostul împarat mogul avea în departare privelistea și, totdată, perspectiva Taj Mahal-ului.

Deși iubirea puternică pentru soția călăuzitoare de vieți, nu a încetat nici chiar în momentul morții soțului iubit, totuși soarta le-a mai pregătit incă ceva celor doi: Taj Mahal-ul se schimbă din cauza poluării. Acesta își schimbă culoarea în galben, din cauza poluării, în pofida restricțiilor impuse activităților industriale și circulației rutiere. Pentru conservarea monumentului, Curtea Supremă indiană a ordonat în urmă cu zece ani închiderea sau mutarea turnătoriilor, cărămidăriilor și sticlăriilor din apropierea Taj Mahal-ului, situat la Agra, în nordul țării. Numai vehiculele electrice sunt autorizate în apropierea mormântului, iar calitatea aerului este măsurată regulat.

‘Cu toate acestea, depunerea de particule de materie în suspensie pe marmura albă a Taj Mahal-ului îi dă o tentă galbenă la suprafață, potrivit unui raport parlamentar ale cărui concluzii au fost publicate marți de ziarul Times of India. Comisia recomandă aplicarea unui tratament pe bază de argilă pe fațada monumentului, așa cum s-a mai făcut deja în trecut.

Articol 5: MISTER ȘI PASIUNE ÎN IUBIREA INDIANĂ – ep. 5 – Krishna și Radha

O altă poveste de iubire care a marcat cultura hindusă a fost cea dintre Krishna și Radha

Krishna este o încarnare a lui Vishnu. De fiecare dată când Lord Vishnu s-a încarnat ( a avut 9 încarnări) , soția sa, Lakshmi a venit cu el. În această încarnare ea a devenit din nou soția lui și s-a numit Rukmini.

Cu toate acestea celebra relație de iubire a lui Krishna a fost cu Radha, o păstoriță care îi era mătușă și mai în vârstă decât el.

Iată că printr-o relație Krishna a transmis mai multe mesaje ale iubirii:

– lipsa geloziei la Rukmini

– depășirea blocajelor sociale, având o relație cu o femeie mai în vârstă care-i era și mătușă

– iubirea infinita pe care a manifestat-o, iubind și făcând dragoste simultan cu cele 16000 de păstorițe.

 

Articol 6: MISTER ȘI PASIUNE ÎN IUBIREA INDIANĂ – ep. 7
Drama căsătoriilor aranjate

Din păcate chiar și în ziua de azi 95% din căsătoriile care se realizează în India sunt aranjate.

Familia se ocupa de alegerea soției sau a soțului, propunerile pot veni atât din partea familiei fetei cât și a băiatului, dar mai ales din partea băiatului.

Fetele dacă nu sunt înstărite și foarte frumoase își găsesc cu greu soți. Din acest motiv, chiar și în ziua de azi, când se naște o fată, mai ales în zona rurală, bucuria nu este prea mare.

Dacă se întâmplă ceva și fata este respinsă înainte de căsătorie, ea este apoi respinsă de societate și greu își va găsi alt soț.

Din acest motiv au fost și încă mai sunt căsătorii între copii. Dacă se face o înțelegere cu o familie să fie luată fata, părinții sebucură că au la cine să o dea.

Societatea, tradițiile și obiceiurile încă limitează iubirea în India.

Ce am observat este, de asemenea că ei nu prea au noțiunea de a fi îndrăgostit. Ei se văd puțin înainte de nuntă și după aceea învață să iubească. Au încredere totală în alegerea părinților și nu îndrăznesc să se opună, uneori nici nu se gândesc să facă altfel decât cum vor ei.

Din acest motiv, deseori se văd petreceri numai între bărbați, fmeile fiind lăsate acasă, să grijească de copii. Ei nu se gândesc să petreacă timp cu soția în afara casei, pentru relaxare și distracție și acest lucru apare datorită faptului că nu s-au căsătorit din dragoste.

Ei consideră că este o dharma să-și accepte partenerul de viață.

De asemenea majoritatea nu se ating până după căsătorie.

Articol 7: MISTER ȘI PASIUNE ÎN IUBIREA INDIANĂ – ep. 9

Ritualul casatoriei

O nunta traditionala hindusă este plină de ceremonii și ritualuri de pregătire a miresei si mirelui spre succesul marital, financiar, și de-a lungul vieții. Unele dintre ritualurile pot varia în funcție de originea cuplului;

PARTEA 1 – PREGĂTIREA NUNȚII

  1. Ceremonia haldi. Această ceremonie are loc cu două sau trei zile înainte de nuntă. In timpul ceremoniei , o pasta facuta din turmeric, făină , iaurt, lemn de santal si trandafir amestecate cu apa sunt aplicate pe mâini, picioare și fața miresei și a mirelui. Culoarea galbenă a pastei se crede că e pentru a lumina culoarea pielii înainte de ceremonia de nuntă și să aducă noroc mirilor
  2. Ceremonia de mehndi. Mireasa și toți membrii apropiați ai familiei își vopsesc palmele mâinilor și picioarelor cu henna . Henna e folosită pentru a spori frumusetea miresei. Această ceremonie are loc cu o zi înainte de nunta, de obicei.

Acest lucru este similar cu o petrecere burlacelor, dar fără poznele obișnuite și alcool.

  1. Salutul Baraat – sosirea mirelui și a familiei sale. In mod traditional, mirele ajunge la nunta pe un cal alb și împodobit, însoțit de cei mai apropiati prieteni si membri ai familiei. Marea procesiune include o mulțime de cântece și dansuri. Acest lucru înseamnă primirea mirelui și fericirea familiei sale de a accepta miresa.
  2. Au Milni – întâlnirea familiilor mirelui si miresei. Familia miresei, pregătiți cu ghirlande si dulciuri traditionale indiene, salută mirele și familia sa. Milni este o tradiție importantă în care familia mirelui este onorată de familia miresei.

Acest lucru se face, în general, la casa în care are loc nunta. Un semn (o pudră) de culoare roșie-Kum Kum se aplică pe frunte tuturor. Membrii fiecărei familii sunt prezentați unul altuia, se încurajează păcea și acceptarea.

  1. Ganesh Puja. Înainte de începerea ceremoniei, se face un ritual consacrat lui Ganesha pentru a atrage norocul. Acest lucru este important pentru ca Ganesha este distrugătorul tuturor obstacolelor. La ceremonie participă, în general, atât membrii familiei mirelui cât și a miresei. Acest lucru este important pentru ca Dumnezeul hindușilor și îi pregătește pentru viața care va urma

Ceremonia propriu-zisă a Căsătoriei

  1. SOSIREA MIRILOR – Mai întâi intră mirele. El va fi adus la un altar decorat numit „Mandap” „și va fi așezat pe un scaun și primește o băutură festivă -. Un amestec de lapte, ghee, iaurt, miere și zahăr

Sosirea miresei este numită Kanya . Mireasa este, de obicei, condusă de tatăl ei la altar ceea ce înseamnă că partea maternă a miresei aprobă unirea. Mireasa si mirele sunt separați printr-o pânză albă și nu au voie să se vadă încă.

  1. JAI MALA – SCHIMBUL DE GHIRLANDE

Jai Mala (schimbul de ghirlande). Odată ce mireasa se apropie de Mandap (zona altarului, unde ritualul nunții are loc), pânza albă este abandonată. Mireasa si mirele, fac un schimb de ghirlande florale. Aceste ghirlande semnifica acceptarea lor unul față de celălalt.

Atunci când mirii își pun ghirlandele ei, declară: „Să știe toate persoanele prezente aici că ne acceptăm unul pe celălalt de bună voie, în mod voluntar și cu plăcere. Iar inimile noastre sunt unite așa cum se unesc două ape „.

O căsătorie aranjată nu înseamnă o căsătorie forțată. De fapt, căsătoriile forțate sunt acum ilegale în India. Cu toate că cei doi nu pot ști unul de altul, ei sunt amândoi dispuși să se căsătorească.

  1. RITUALUL KANYADAAN

ritualul Kanyadaan. La acest moment, al ritualului, tatăl miresei toarnă apă sacră în mână și apoi pune mâna fetei în mâna mirelui. Acest ritual semnifica actul oficial prin care tatăl își oferă fiica .

Apoi, sora mirelui leaga eșarfele, apoi se oferă miresei nuci de betel, monede de cupru, și orez. Aceste elemente simbolizează unitate, prosperitate și fericire pentru cuplu. Nodul specific este menit să reprezinte legătura veșnică, care vine cu căsătoria.

Nuntile recente implica schimbul de cadouri, se foeră haine și ornamente.

Mama mirelui va da o „mangala sootra” mireasei, adică un colier pentru a indica succesul.

Tatal miresei va anunța atunci că fiica lui a acceptat mirele și speră că familia lui o va accepta.

  1. HOMA

În acest moment, un foc sacru va fi aprins, iar Purohit (preotul) va recita mantre în sanscrită. În timpul rugăciunii ,ofrande sunt aruncate în foc.

  1. CEREMONIA PANIGHARANI

In timpul acestui ritual, mirele ia mâna miresei . Acest lucru ar putea fi prima dată când cuplul se ating fizic . In timpul acestui ritual soțul acceptă mireasa și-i promite ei și părinților ei că va avea grijă și v-a proteja mireasa pentru tot restul vieții ei.

Mirele, în timp ce ține mâna soției sale, va spune: „Eu te țin de mână în spiritul Dharmei,. Suntem amândoi soț și soție”

  1. ETAPA SHILAROHAN

Mireasa urca pe o piatră ceea ce simbolizează dorința și puterea ei de a depăși obstacolele în noua ei căsătorie.

Apoi, cei doi se plimbă în jurul focului de patru ori, cu mireasa care conduce primele trei. Ei își vor alătura apoi mâinile să ofere orz focului, ceea ce simbolizează faptul că ei vor conlucra pentru întreaga societate și pentru binele omenirii.

La acest moment, soțul va pune în părul soției cu pulbere de kum-kum roșie. Aceasta se numește „Sindoor.” Fiecare femeie măritată poate fi recunoscută după acest semn.

  1. SAPTAPADI – CELE 7 TREPTE ÎN JURUL FOCULUI

Numarul de runde (cunoscut sub numele de Saptapadi șapte trepte în jurul focului). La acest moment, cuplul se plimbă în jurul focului, de șapte ori, fiecare însoțită de o rugăciune și șapte jurăminte. Acest lucru se face când căsătoria devine recunoscută de stat.

Primul jurământ este pentru produse alimentare

Al doilea pentru putere

Al treilea pentru prosperitate

Al patrulea pentru înțelepciune

Al cincilea pentru a avea descendenți

Al șaselea pentru sănătate

Al șaptelea pentru prietenie

  1. MANGALSUTRA DHARANAM

Mangalsutra este un colier sacru pe care mirele îl pune în jurul gâtului miresei in ziua nuntii lor. După ce-i leagă acest colier, el îi dă statutul de a fi soția lui.

Mireasa trebuie să poarte acest colier, atâta timp cât durează căsătoria .

Acest colier este un simbol al căsătoriei, al iubirii reciproce și angajamentul de a trăi unul pentru celălalt

ETAPA 3 – Dupa ceremonia de nunta

  1. DA – AASHIRVAD , BINECUVÂNTĂRILE FAMILIEI

Dupa ceremonia de nunta, cuplul căsătorit primește binecuvântări din partea membrilor familiei lor. Mireasa primește binecuvântări soptite la ureche de la femeile din ambele familii. Apoi cuplul căsătorit se apleacă în fața preotului și a membrilor de familie și părinții le oferă binecuvântarea finală.

Pe măsură ce tinerii căsătoriți trec printre oaspeți, se aruncă peste ei flori si orez ceea ce simbolizează urări de bine pentru cuplu să aibă o căsnicie lungă și fericită.

  1. BIDAI – MIREASA ÎȘI IA RĂMAS BUN DE LA FAMILIE

Această etapă semnifică faptul că mireasa va merge departe de casa ei și se va muta la casa mirelui. Mireasa va spune la revedere membrilor familiei ei.

Nu este neobișnuit să vezi lacrimi în timpul acestei etape. Aceasta este o trecere foarte importantă pentru orice femeie, și aproape întotdeauna este însoțită de multe emoții, unele fericite, unele triste.

  1. TRANSPORTAREA MIRESEI ÎN DOLI

(pentru nuntile traditionale). Mireasa este transportată apoi într-un doli din casa părinților ei la casa soțului ei. Un „Doli” este o platformă decorată cu un acoperiș și patru mânere pe fiecare parte. De asemenea, are o saltea confortabila pentru ca mireasa epuizată să se așeze comod. Unchii și frații mamei miresei transporta în mod tradițional Doli.

La multe nunti moderne, mireasa este transportată în Doli doar la ieșirea din casă – nu tot drumul, spre casa soțului. Ea va merge într-o mașină restul drumului.

  1. GRAHA PRAVESH

Se urează miresei urări de bine primire în noua casă. Cu piciorul drept, mireasa lovește Kalash (o oală), de obicei, umplută cu orez. Acaesta este așezată la ușa casei mirelui. Dupa acest prim gest, mireasa face primii pași în casa mirelui.

Acest lucru se face pentru a aduce o abundență de hrană, înțelepciune și bogăție și pentru a fi un „izvor de viață.”

În tradițiile străvechi, a fost vizualizat că ar conțină elixirul nemuririi.

  1. BUCURIA PRIMIRII

Primirea este o petrecere cu mulți oameni și muzicanți pentru a sărbători nunta de succes. Aceasta este prima aparitie publica a miresei si a mirelui impreuna, ca un cuplu.

Multe nunti traditionale nu oferă alcool și oferă o gamă largă de numai alimente vegetariene, în conformitate cu convingerile lor religioase tradiționale.

  1. SATYANARAYANA PUJA

Satyanarayana Puja este un ritual popular efectuat pentru a atrage binecuvântarea lui Narayan sau Lord Vishnu. In timpul acestei ceremonii, mireasa și mirele fac un jurământ de veridicitate. Această ceremonie ar trebui să aducă în mireasă liniștea că mirele va reuși întotdeauna să îndeplinească cerințele materiale.

Acaestă puja se face de obicei la 2-3 zile după nuntă.

 

Articol 8: MISTER ȘI PASIUNE ÎN IUBIREA INDIANĂ – ep. 10

Cele 16 simboluri ale miresei hinduse

există 16 ornamente (solah shringar), pe care o mireasă le poartă pentru a-și decora frumusețea. De fapt, acesta este un ritual de frumusetare Cele 16 ornamente acoperă o femeie din cap pana in picioare.

Multe studii științifice și istorice au stabilit o relație coerentă între ciclul lunar și cel menstrual la femeie.

Convingerile hinduse susșin că cele 16 faze ale Lunii au un efect negativ asupra ciclului menstrual al femeii. În tradiții, cele 16 podoabe sunt considerate că corespund celor 16 faze ale Lunii și sunt folosite pentru a anula efectele negative.

Shringar: Cuvântul Shringar încorporează „Shri” în el, care este un alt nume al lui „Laxmi”, zeița bogăției, norocului si frumuseții.

Mireasa și femeia proaspăt căsătorită este considerată și numită Laxmi, care aduce prosperitatea cu ea.

Aspectul celest

Ziua nuntii este considerată că celebrează divinitatea și frumusețea miresei ca tranziție a ei de la fată la femeie

Pre-Shringar:

Ceremonia de băii

Această baie divină cuprinde două etape.

Se spală părul

Uleiurile aromate sunt aplicate pe părul miresei si apoi un amestec de plante medicinale sunt folosite pentru a spala parul. Acest amestec a format din Brahmi, Amla, Shikakai, Bhringraj și Aloe Vera.

Folosirea scrubului organic (ubtan)

Secretul pentru o piele radiantă a miresei este ubtan care se aplică pe față, mâini, brațe și picioare. Acest exfoliant organic este realizat dintr-un amestec de diferite pulberi (lemn de santal, turmeric și făină gram), lichide (lapte, ulei) și unele plante măcinate.

Cele 16 Decorări (Solah Shringar)

 

Acum vine momentul cand o mireasa este impodobită cu cele16 ornamente.

  1. Rochie mireasa (Shadi Kaa Ioda) Rochie mireasa frumoasa lui: Shaadi Ka Ioda

Joda indian Shadi ka (rochie de mireasa)

Tipul de rochie tradițională depinde de averea miresei; acesta poate fi sari, lehenga sau costum salwar. broderii grele, cu fir de culoare aurie este, de asemenea, folosită frecvent

Mitologie

Roșu este considerată o culoare de bun augur Un văl acoperă fața miresei, care simbolizeaza tinerete, modestia si virginitatea.

  1. Coafură (Keshapasharachana: Kesh-Pash-Rachna, adică, păr-turmă aranjament) părul miresei decorat cu „Gajra”

Coafura de mireasa cu gajra înseamnă un coc cu panglica

Flori (Gajra)

părul si panglica sunt decorate cu un șir de flori spiralate (de obicei, iasomie) si accesorii de păr.

Mitologie

Cele trei părți ale firelor de păr împletite, simbolizează:

Ganga, Yamuna și Saraswati-cele trei râuri sfinte din India

Brahm, Vishnu și Mahesh- Treimea hindus zei

Familiile miresei lui tata, socrii și propria ei familie

Într-o mitologie spune ca parul deschis miresei poate fermeca mirele astfel încât acestea este legat.

  1. Accesorii de par (Maang-teeka sau-Patti sau Mang Bhor sau Borlaand Mandoria) ornamentul de cap nupțial: Maang teeka sau Bor sau Maang Pattika

Maang teeka sau cu accesorii de păr bor împodobesc mireasa indiană

Acest accesoriu este realizat din pietre prețioase, aur sau argint și purtat în mijlocul părului la frunte. Pentru a sublinia alura miresei, un alt accesoriu este un fir de perle. Acesta este legat peste frunte pe fiecare parte.

Mitologie

Aceasta simbolizează al treilea ochi si se spune ca amplifică energiile spirituale și puterea intuitivă.

Cum acest prim accesoriu este plasat pe a sasea chakra (ajnachakra) din frunte, ea reprezintă puterea sufletului și semnifică concentrare, putere de control și de conservare.

4.Semnul sacru de pe frunte (Bindi sau Teeka sau Tilak) Dulhan Bindi pe fruntea miresei

Simbolul sacru al unei femei căsătorite, Bindi este așezat pe centrul frunții. Este un punct roșu circular de pulbere de Vermilion. O mireasa decoreaza bindies rosii si albe de-a lungul sprancene, de asemenea.

Mitologie

Se crede că un ochi mistic se odihnește în acest loc, care permite miresei să vadă viitorul. Ea vede dacă este destinat să se întâmple ceva rău în viitor.

Acest punct (AGNA) este considerat a fi o casă în care se află înțelepciunea și experiențele adunate prin concentrare. În timpul meditației, Kundalini sau se ridică de la baza coloanei vertebrale în acest loc, astfel încât acesta se spune ca este un „centru de comandă”.

  1. Vermillion (Sindoor) Sindoor sau purpurii în Dulhan maang (miresei)

Mirele Sindoor aplicarea (Holly vermillon) miresei

În timpul ritualurilor de nunta, acest semn al căsătoriei este aplicat de mire la despărțitura părului din partea centrală, deasupra frunții.

Culoarea roșie reprezintă puterea de fertilitate a unei femei și se crede că e de bun augur.

Mitologie

Acest semn sacru simbolizează energia lui Parvati și a lui Sati. Se crede că, dacă o femeie poartă Sindoor, zeita Parvati alungă spiritele rele și îi protejează soțul , dăruindu-le o viață mai lungă.

Aceasta atrage energia cosmică și prosperitate și conferă, noroc și sănătate bună.

  1. Kohl (Anjana sau Kajal) Kohl (Anjana sau Kajal) decorarea ochilor miresei

Mireasa aplica Kajal

kohl tradițională este făcută din funingine de lampă de lut (diya sau Deepak) și se aplică pe partea superioară și inferioară a pleoapelor.

Mitologie

Se crede că mireasa poate fi afectată de ochii răi pentru ca ea arata foarte frumos, deci este aplicat pentru a alunga ochii răi și pentru a proteja mireasa.

  1. Inelul în nas (Nath)

Un inel de nas este fabricat din perle, pietre prețioase și diamante și purtate în nara stângă. Anumite inele de nas sunt prelungite până la urechea stângă cu un lanț, care este prins peste obraz și ascuns pe păr.

Mitologie

inelul de nas simbolizeaza spiritualitate, drepturi de autor, curaj și un rit de trecere.

  1. Inele pentru urechi (Karn Phool sau Jhoomars)

Inele pentru urechi sunt purtate după ureche și vine în diverse modele cu pietre încorporate, pietre și diamante. Jhoomar este un inel de ureche agățat cu un design și e făcut din aur.

Mitologie

este considerat a fi de bun augur.

  1. Lanț & colier (Haar și Mangal-sutra) Mireasa cu Mangal-sutra și Haar (lanț și colier) în gât

Un lanț (de multe ori de aur) este purtat de mireasa si un colier de perle negre este pus de mire în timpul ritualurilor de căsătorie. Acest colier negru cu margele este numit Mangal-sutra si este impodobit cu pietre prețioase și diamante.

Mitologie

După cum simbolizează căsătoria, o mireasă îl poartă ea pe tot parcursul vieții.

  1. Banderole sau Mâneci (Baajuband) frumos ornamentate:

Brățările sunt purtate pe partea superioară a brațului, de multe ori pe mâneci de bluză și sunt făcute din aur, perle, diamante sau argint. Mugal, Jaipuri sau Rajasthani sunt cele mai populare modele de mineci.

Mitologie

Se spune că banderole protejează de rele

  1. Henna (mehndi) Henna sau Mehandi pe mâini și picioare

Cu o zi înainte de căsătorie, pasta de henna se aplica in diferite modele complicate la mâini și picioare . Atunci când e spălată, henna lasă o culoare roșu-portocaliu.

Realizată din plante (Aalta sau Mahur sau Mahavar) sau cerneală sacră roșie

În unele părți din India (de exemplu, Bengal și în zonele tribale) o cerneală de culoare roșie numită aalta se aplică la partea exterioară a picioarelor.

Mitologie

Se spune că cu cât este mai inchisa culoarea , cu atât mai adâncă va fi iubirea sufletului pereche.

Henna se crede că pentru a menține mizeria, bolile, și moartea departe, prin protejarea de efecte rele. Henna semnifică esența iubirii, puterea legăturii și legătura între mire și mireasă.

  1. Bratari (Choodiyaan și Kangan)

Bratarile sunt un alt semn al căsătoriei și purtate la încheieturile mâinilor . Acestea sunt realizate din sticlă, fier, metal, fildeș, ceramică și aur.

Mitologie

Există o tradiție ca o femeie proaspăt căsătorită, nu ar trebui să facă treburile casei până când brățările de la nunta nu sunt eliminate.

  1. Thumb Ring (Arsi)

Mireasa își pune un ghoonghat (voal) și un inel pe degetul mare

Mitologie

Mireasa poartă un văl cu oglinzi mici integrate care ajuta la acceptarea partenerului ei de viață

  1. Betelie (Kardhani sau Kamarband)

Kamarbandh sau kanakti (ornament talie)

Betelie este o centură frumoasă, care este legată în jurul taliei. Este impodobită cu pietre prețioase

Mitologie

Betelia este realizată din aur și semnifică un semn al succesului viitor. Unii fac conexiunea cu starea de sănătate a viitorului copil al cuplului.

  1. Anklets & inele tep (Payal sau Pajeb și Bicchuaas)

Anklet este un lanț de argint și purtat la picioare. Acest accesoriu frumos deține clopote mici pe margini, ceea ce îi dă un sunet ritmic

Inele tep sunt dotate cu doua inele la degetele de la picioare și care simbolizează căsătoria.

Mitologie

Atrage atenția la prezența ei și anunță intrarea ei în casa și viața mirelui.

  1. Scent (Itra sau Itar) parfumul nupțial Solah Shringar

Acesta se aplică pe corpul miresei pentru păstrarea ei în stare proaspătă în timpul ritualurilor lungi de nunta.

Mitologie

Parfumul dulce semnifica aura pozitiva si placuta, care se crede că menține o atmosfera de bun augur si primitoare.